سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خردها، پیشوایان اندیشه ها و اندیشه ها، پیشوایان دلها و دلها، پیشوایان حواس و حواس، پیشوایان اندام اند . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط حسین مکرم در 89/6/24:: 12:40 صبح

 

هیچ شده از خودتون سوال کنید چه عاملی باعث شده که یه مشت از خدا بی خبر نادان و بیچاره و درمانده به خودشون اجازه دادن به قرآن اینقدر نزدیک بشن که حتی بتونن آتیشش بزنن؟ در این که اون ملت زبون نفهم با این کار ریشه خودشون رو سوزوندن هیچ شک نکنید ولی در اینجا ریشه یابی این مطلب از باب چرایی چنین جسارتی حائز اهمیت جلوه میکنه . آیا واقعا نباید در شکل و نوع مسلمونی مسلمانان اندیشه کرد؟ اسلام دین پویا و زندس . اسلام دین رشد و حرکت و زندگیست . اسلام دین خدا خدا کردن و عمل نکردن نیست اسلام دین اذکار و اوراد و لق لق زبان تنها نیست اسلام دین عمل است و دین قلب است و دین آزادگیست . دستورالعمل همه سعادتمندیهای ابناء بشر ؛ راهکار برون رفت از تمام بن بستها و ناکامیهای دیروز و امروز و فردای انسانها همه و همه در کتاب مبین اسلام یعنی قرآن قرار گرفته  . مبین یعنی آشکار یعنی راه روشن هدایتگر ؛ با این که مظلومیت قران را به وضوح مشاهده میکنیم هنوز حاضر نیستیم از رویه های نادرست خود در عمل به دستورات این کتاب آسمانی دست برداریم .

 هنوز هم فکر میکنیم با نشستن و خواندن خطوط آیاتی از قرآن دست خداوند قهار از آستین قرآن بیرون آمده و آن مردمان نادان و بیچاره و درمانده و هتاک را با یک اشاره از صفحه روزگار محو میکند . هر چیزی مراتبی دارد مرتبه خواندن آیات زیبای قرآن و تلاوت سوره های شیوای آن ایجاد نورانیت سیما و معنویت در قلب است  ولی این مرتبه قدرت متحول  کردن یک دنیا را ندارد . و این کار مرتبه ای بالاتر و عظیم تر میطلبد که همان عمل و وارد شدن به مرحله همت بالا برای اجرای دستورات حکیمانه قرآن است .

 اگر میخواهیم اقتدار و صلابت واقعی قرآن و اسلام در جهان طنین انداز گردد فقط در سایه عمل به دستورات این کتاب آسمانی میسر است و بس . آیا واقعا خواندن آیات قرآن و تکرار آن و حتی حفظ آن منطبق بر منطق اجرایی قرآن هست ؟ مگر در عصر قرآن ناطق اسدالله الغالب حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) همین جماعت بی عقل و لق لق زبان و منافق قرآنها را بر سر نیزه نکردند؟ مگر با همین عمل جمعی از یاران وفادار حضرت به شک و شبهه نیفتادند؟ ولی فقط آنهایی که اهل عمل به آیات قرآن بودند آنهایی که سراسر زندگیشان نموداری از کلام آسمانی بود در ایمان خود راسخ ماندند که جماعتی بسیار اندک بودند . پس این حادثه تلخ را تلنگری بدانیم بر مسلمانی خویش و همت کنیم و با عمل به کلام وحی به دور از اعمال سلایق شخصی در زیر پرچم آخرین نور و حجت خدا حضرت مهدی صاحب الزمان (عجل الله و تعالی فرجه الشریف) چنان درسی به این هتاکان نامرد روزگار بدهیم که در آینده ای نزدیک دیگر حتی فکر چنین جسارتی هم به مغز پوک این نادانان تاریخ رخنه نکند.

 

 


کلمات کلیدی :