سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط حسین مکرم در 86/7/21:: 11:7 صبح

سلام دوستان خوبم امیدوارم لحظه لحظه عید بزرگ فطر بر شما و خانواده محترمتان مبارک باشه. تصمیم گرفتم روز عید یه مطلب جالب و خواندنی از یکی از خبرگزاریهای معروف جهان رو بزارم امیدوارم خوشتون بیاد و منو هم از نظرهای گلتون بی نصیب نذارین :

مردان به دنبال زیبایی، زنان به دنبال پول

بسیاری از افراد ادعا می کنند که برای انتخاب همسر، پول یا ظاهر همه چیز نیست؛ اما طبق یک تحقیق و بررسی بین المللی، زمانی که در موقعیت انتخاب قرار می گیرند، مردان به دنبال زیبایی می روند و زنان ثروت و امنیت را برمی گزینند.

 

 

 

پیتر تود،دانشمند دانشگاه ایندیا آمریکا به همراه همکاران خود از آلمان، انگلستان و اسکاتلند، با برگزاری یک سری جلسات قرارهای عاشقانه در آلمان، سعی کردند تا بررسی کنند که افراد در انتخاب همسر، واقعا به دنبال چه چیزی هستند.

تودگفت:« با وجود اینکه اشخاص به خودشان مباهات می کنند که در حد بالایی رشد و ترقی کرده اند، اما بیشتر آنها هنگام گزینش همسر، هنوز هم مانند انسان های اولیه سنتی رفتار می کنند. تئوری های تکاملی روانشناسی نشان می دهد که مردان و زنان باید ویژگی های متفاوتی را در یکدیگر جستجو کنند.»

این تحقیق که هفته گذشته در آکادمی ملی علوم منتشر شد، بر اساس جلسات قرارهای عشقی بود که در آن مردان و زنان با بیش از 30 نفر مختلف، یک قرار کوتاه بین 3 تا 5 دقیقه داشتند.

پس از هر قرار، هر مرد و زن بر روی مربع روی یک کارت علامت می زدند که آیا تمایل دارند که آن فرد را دوباره ملاقات کنند یا نه.

قبل از برگزاری این جلسات، از 46 فرد بزرگسال خواسته شد تا پرسشنامه ای را پر کنند تا خودشان و همسر ایده آل خود را بر طبق ویژگی هایی همانند جذابیت و زیبایی، موقعیت مالی، سلامتی و وضعیت خانوادگی ارزیابی و مشخص کنند.

تود گفت که شرکت کنندگان اظهار کرده بودند که دوست دارند تا کسی مشابه خودشان بیابند، یک پاسخ قابل قبول اجتماعی.

اما هنگامی که جلسات قرار آغاز شد، مردان به دنبال زنان زیباترو جذاب تر رفتند و زنان به سمت ثروت و امنیت مادی جذب شدند. البته مردان به اندازه زنان مشکل پسند و سخت گیر نبودند.

به طور متوسط، مردان می خواستند که 50 درصد از این زنان را دوبار ببینند، در حالی که زنان تمایل داشتند که تنها یک سوم مردان را دوباره ملاقات کنند.

منبع خبر: رویترز


کلمات کلیدی :