سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش خود را نادانى میانگارید ، و یقین خویش را گمان مپندارید ، و چون دانستید دست به کار آرید ، و چون یقین کردید پاى پیش گذارید . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط حسین مکرم در 86/8/4:: 6:5 عصر

 

 

هیچ میدونید 40% طلاقها به خاطر عدم ارضای صحیح غریزه جنسی اتفاق میفته؟هیچ میدونید 76%جوانهای ایرانی دارای  ناتوانی جنسی هستند؟ هیچ میدونید انحراف جنسی چقدر میتونه مخرب و ویرانگر باشه؟خیلی خوبه که نویسندگان وبلاگها و کسانی که دستی بر قلم دارند بیشتر به موضوعات مهم و هشداردهنده و یاد آوری کننده بپردازند .درحالی که اکثرا دائم در حال ارئه پستهای عرفانی و خدا شناسی و مذهبی هستند . خیلی خوبه که در کنار این مطالب به مشکلات رایج وعمیق موجود میان جوانها بپردازیم . براستی وقتی دائم انتقاد میکنیم چرا بد حجابی؟ چرا پسرها به دختر ها متلک میگن؟ تفاوتهای عشق مجازی و حقیقی ازدواجهای اینترنتی و..... آیا از خود پرسیده ایم ریشه این مسائل در کجاست؟خیلی ساده و روشنه : همش در افکار و اندیشه های تک تک افراد خلاصه میشه .

پر واضحه که انسانها هر طوری فکر کنند همونطور هم عمل میکنند. برای همین تاکید زیادی شده مبنی بر این که فکر بد نکنیم تا کار بد انجام ندیم. شهید مطهری یه جمله خیلی قشنگ داره که میگه: کسی که زیبایی اندیشه پیدا کرده باشه زیبایی تن رو به نمایش نمیزاره.

پس اگه ما قصد داشته باشیم هر مشکلی رو هر چقدر بزرگ باشه حل کنیم چه در سطح خصوصی و انفرادی و چه در سطح جامعه باید سعی کنیم از اندیشه ها و تفکر افراد شروع کنیم.  و این میسر نمیشه مگه با پرداختن به ریشه ها و تفهیم آن به اندیشه ها.

مسئله جنسی و غرایز و تمایلات شهوانی بسیار حائز اهمیت و قابل بحثه در حالی که همه بدلیل شرمگاهی بودن موضوع ازش طفره میرن و یا فرار میکنن . در حالی که اونقدر مهمه که تا 40 % طلاقها رو به خودش اختصاص داده. و این یعنی یه فاجعه .با بحثهای منطقی و صحیح و آموزشهای بهداشتی و به موقع میشه خیلی ازین آمار رو کاهش داد و به خیلی از زندگیها کمک کرد. هرکسی قبول نداره میتونه یه کم وقت بزاره و یه نصف روز یه سری به متخصصین مرتبط با این موضوع بزنه و تعداد بیشمار مراجعه کنندگاه به این مراکز رو مشاهده کنه که اکثرا بدلیل نا آگاهی و عدم شناخت صحیح ازین ارتباط منطقی و طبیعی مشکلات حاد پوستی و جنسی براشون ایجاد میشه.

ما خودمون چقدر سعی کردیم در این باره مطالعه کنیم ؟چقدر سوالات مهم و مسائل مبهم در این رابطه رو به بعد موکول کردیم و یا سعی کردیم فراموش کنیم چون خجالت میکشیدیم که بپرسیم؟ شاید الان کسانی باشن که این مطلب رو میخونن و تایید میکنن که ای کاش زود تر فلان موضوع رو میفهمیدیم و اینقدر اذیت نمیشدیم و به جای این که با آزمون و خطا مشکلات زیادی برای خودمون و همسرمون ایجاد کردیم کاش زودتر میفهمیدیم و خیلی از این کاشکی ها .

 چقدر خوبه با این موضوع اینقدر خشن و بیرحمانه برخورد نکنیم . خیلی از دوستان هستند که تا اسم غریزه جنسی مطرح میشه فکر میکنن داریم گناه کبیره انجام میدیم.در حالی که این غریزه رو هم خدا در نهاد ما قرار داده و یکی از مهمترین غرایز موجود در وجود آدمیست . همونطوری که در رابطه با دستگاه گوارش اطلاعات داریم یا در باره عملکرد دستگاه تنفسی میدونیم آیا واجب نیست راجب به دستگاه تناسلی و اندامهای جنسی و عملکرد صحیح اونها هم اطلاعات داشته باشیم؟

مطمئنم اگر آگاهی در این زمینه و در سطح عمومی جامعه به نحو مطلوبی ارائه بشه خیلی از ازدواجها با هوش و درایت بهتری انجام میشه و خیلی از مسائل مبتلا به که ناشی از نقص در آگاهی افراده از بین میره و وضعیت جامعه ما خیلی مطلوب تر ازینی میشه که الان هست. به امید اون روز.

 


کلمات کلیدی :