سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط حسین مکرم در 86/7/25:: 11:36 عصر

چقدر به نقش ورزش در زندگی اهمیت میدید؟چقدر اهل ورزش کردن هستید؟اصلا ورزش کردن کار سختیه ؟ این روزا خیلیها رو میبینیم که تا اسم ورزش میاد فکر میکنن همون فوتبال گل کوچیکی که بازی میکنن اونم هفته ای یه بار دیگه حجب تمومه و رسالت ورزشی خودشونو انجام دادن. باز اینا که خوبن خیلیها که تا اسم ورزش میاد یا سرشون درد میکنه یا حوصله ندارن یا اصلا وقت ندارن .هیچ فکر کردین یه دانش آموز یا یه دانشجو یا یه کارمند یا یه مهندس یا یه دکتر و..... چقدر به تحرک و ورزش در طول یه روز نیاز داره؟جای تاسفه که درصد بسیار پایینی از مردم ما ورزش میکنن و بقیه در خواب خرگوشی هستن تا این که خیلی زود تر ازونی که فکر کنن مرضهای بدی چون فشار خون ؛ دیابت ؛ بیماریهای قلبی و عروقی؛ مشکلات تنفسی و.... میاد سراغشون و اون وقت دیگه ورزش هم نمیتونه کارساز باشه و خیلی زود باید با دنیا وداع کنن. خدا نکنه کسی در سراشیبی این بیماریها بیفته که در اون صورت خودش با چشم خود راه خاموشی رو میبینه و کاری از دستش بر نمیاد. هیچ میدونین ورزش کردن به صورت اصولی چقدر میتونه باعث طول عمر  اونم عمری پر برکت و با نشاط  در انسان بشه؟

تصویری زیبا از منطقه جواهرده

میدونین ورزش کردن از سنین کودکی باید به صورت یه عادت منظم روزانه در بیاد و تا پایان عمر ادامه داشته باشه؟این تفکر اشتباهیه که ما فکر میکنیم جوان و یا یه نوجوان نیازی به ورزش کردن نداره و همون تحرک جوانی براش کافیه . میدونید چقدر سموم مضر در بدن آدمایی که ورزش نمیکنن رسوب میکنه؟ ولی برعکس کسانی که به ورزش منظم روزانه می پردازن این سموم از بدنشون دفع میشه و به عبارت بهتر هر روز بدنشون رو در معرض یه پالایش اساسی قرار میدن . وقتی ورزش میکنیم اونم به شرطی که اصولی و منظم و روزانه باشه (فقط نیم ساعت در روز) چقدر میتونه به جریان گردش خون کمک کنه؟میدونید چقدر خون تازه و سرشار از اکسیژن رو به مغزتون میرسونین و چقدر به افزایش هوش و تدبیر در زندگی خودتون کمک میکنید؟ 

نکاتی رو که باید در ورزش روزانه به طور کلی رعایت کنید در این قسمت فهرست میکنم. بیاین بعد از خوندن این مطلب تصمیم بگیرید در هر شرایط و موقعیتی که هستید با فراهم کردن این کلیات خودتون رو به ورزش کردن روزانه و منظم ملزم کنید.

  البته متاسفانه دختر خانمها بدلیل معذوریتهای پوششی کمتر در این قسمت فعال هستند که باید بگم حجاب هرگز نباید باعث ضرر به جسم شما بشه در حالی که خود حجاب میتونه عاملی باشه برای راحت تر ورزش کردن شما. نکته قابل ملاحظه اینه که زن اساس زندگیه مشترک رو تشکیل میده و خانمها مدیران خلاق خانواده های ایرانی هستند پس برای اونها خیلی واجب تره که ورزش کنن و همیشه روحیه خودشونو با نشاط و شاداب نگه دارن . و اما نکاتی که باید در ورزش منظم روزانه توجه بشه:

1-     مهمترین عامل برای یه ورزش سالم و مفید وجود هوای تمیز و سرشار از اکسیژنه پس هرگز زیر سقف و در هوای گرفته اطاق ورزش نکنیم.

2-     استفاده از نظریات و تایید اساتید ورزشکار در انجام حرکات ورزشی خیلی اهمیت داره

3-     در رسیدن به اهداف بالای ورزشی مثل بهبودی در یک بیماری یا لاغری یا... هرگز عجله نکنیم .با حوصله و با دقت عمل کنیم.

4-     حداقل روزی نیم ساعت برنامه ریزی ورزشی مناسب و سبک رو در دستور فعالیتهای روزانه داشته باشیم. حالا این میتونه یه پیاده روی سریع و ورزشی یا یک دویدن ملایم و سبک باشه .

5-     قبل از شروع حتما از چند دقیقه نرمش فنی و دقیق فراموش نکنیم.

 

ضمنا از اثرات فوق العاده ورزش و تحرک منظم روزانه در بالابردن روحیه و اعتماد به نفس هرگز غافل نشید. آیا بدست آوردن این همه انرژی مثبت و این همه موهبت اونم فقط با نیم ساعت ورزش در روز ارزش امتحان کردنشو نداره؟پس تا دیر نشده این شما و این هم میدان ورزش .یا علی

 

بر فراز قله درفک


کلمات کلیدی :